Ørgaard foto
Du kan opleve HMS’ baneløb på en række forskellige baner:
HMS afvikler normalt en træningsdag inden sæsonen starter.
I historisk motorsport er bilerne opdelt i to grupper:
De historiske klasser
I de historie klasser er bilerne senest produceret d. 31/12-1990. Bilerne er opbygget efter historisk reglement og svarer til biler, som de blev bygget og anvendt i motorsporten i sin tid. Der må altså ikke anvendes nogen form for moderne teknik for at forbedre bilerne.
Der udstedes en historisk vognbog på bilen for at dokumentere, at den er opbygget lovligt i henhold til historisk reglement.
De historiske klasser er opdelt efter årgange.
Youngtimer klassen
I Youngtimer klasserne er bilerne produceret op til 2002. Hensigten med Youngtimer klassen er at give en mulighed for at dyrke motorsport på en mindre forpligtende måde, end det er gældende for de historiske klasser. Reglementet indeholder få begrænsninger af, hvilke ændringer man må lave på bilerne. Begrænsningerne er alene indført af hensyn til sikkerheden og ønsket om at begrænse omkostningerne. Desuden er det hensigten, at bilernes identitet bevares.
I Youngtimer opdeles bilerne i divisioner i forhold til vægt/effekt forholdet (bilens vægt divideret med motorens effekt).
De historiske klasser i Danish Masters er opdelt efter årgange og motorstørrelser. Hver klasse er yderligere opdelt i divisioner. Vejledning til de enkelte klasser med information om divisioner, regler m.m. findes på DASU's egen hjemmeside.
Vi er en broget skare med det til fælles, at vi sætter stor pris på klassiske racerbiler, og vi elsker at sætte dem i stand, køre hurtigt i dem, og ikke mindst: at tale om dem.