(Ny pokal hvert år)
Pokalen for årets historiske racerbil gives til en aktiv kører eller person, der har ydet en helt særlig indsats for HMS.
Bil nr. 267, der deltager i Youngtimer 2, er en BMW E46 M3. Bilen er holdt i BMW-farverne hvid, blå og rød og i øvrigt flot dekoreret med tidstypisk BMW-GTR livery.
Claus er en fair chauffør, og en af de flittigste Youngtimer deltagere, han møder altid op med en bil der står skarpt, og som fremstår som en af de flotteste biler i Youngtimerklassen.
Der er mange historiske racerbiler, der kan komme i betragtning til denne pokal. I 2023 er valget blevet , at der indstilles tre ens biler. Det er tre næsten ens Alfa Romeo GTAm. De ser fantastiske ud, både når de står sammen i depotet, og når de kører på banen.
Det er ikke svært at finde nominerede, men det er svært at vælge en ud. I år har vi valgt en bil som repræsenterer mange af de dyder som vi værdsætter i den Historiske motorsport.
Den er klargjort til perfektion, hurtig, flot, tro mod originalen, tidstypisk dekoreret, og så har den en dygtig og fair chauffør bag rattet.
Allan Lindbergs Porsche 944, er en bil med en lang karriere hos Youngtimerne, og en bil som stadig følger med de hurtigste i divisionen.
Allan har i løbet 2022 sæsonen både haft motorhavari og en større skade, den slags kan gå ud over humøret, men Allan er alligevel mødt op igen med en bil som ikke bare er blevet repareret, men også står snorlige og konkurrencedygtig igen.
Sune Borregård har præsenteret en super fin og flot bil ved et par løb i år. En Shelby 350 GT er en fin bil, og det er ikke blevet dårligere af at Sune Borregård har lagt sin hånd på bilen og fået den restaureret.
Vi glæder os til at se meget mere til bilen og køreren de kommende år
Der deltager mange flotte og specielle historiske biler i historisk hillclimb og i historiske baneløb. De sidste år har vi valgt biler, der kører baneløb.
I år har vi valgt at se på de biler, der deltager i hillclimb. Vi har valgt en bil, der så vidt jeg er informeret er fra 1960. Det er en Lotus Super Seven S1. Bilen har i den oprindelige version ca. 75HK – 1098 cc -vejer ca. 450 kg. Bilen er velholdt og flot og den fremstår originalt. Selv med den forholdsvis beskedne motorstørrelse er det en hurtig bil.
Henrik kører i klassen historisk 76/81 i div. 1 med sin utrolig flotte VW Golf. Han har selv sat bilen i stand, og det er han sluppet rigtig godt fra. Bilen fremstår på samme måde som en Kamei Golf fra perioden. Kamei er et firma, der var sponsor på den bilen, der deltog i perioden. Henrik bruger bl.a. bilen i løb i Tyskland, hvor firmaet Kamei, som stadig eksistere, har foræret ham en model af den oprindelige Kamei Golf, som anerkendelse for bilens autencitet.
Vi har mange flotte historiske racere i alle klasser og der er flotte biler i Youngtimer-klassen.
I 2017 har vi valgt give pokalen til en historisk formelbil. Jeg har fået at vide, at der er ofret ganske mange ressourcer for at få bilen til at fremstå så flot, som den gør. Bilen er flot og Jannik Sadolin fortjener pokalen for årets racerbil.
BMW 3.5 csl 1974 autentisk udgave af en BMW racer fra perioden.
Desværre blev bilen voldsom skadet ved CHGP i år. Vi håber at det lykkes at få den sat i stand igen.
Og hvis ikke du skulle kunne gøre det, er det svært at pege på andre som kan.
Tilbage til Klubbens pokaler
Vi er en broget skare med det til fælles, at vi sætter stor pris på klassiske racerbiler, og vi elsker at sætte dem i stand, køre hurtigt i dem, og ikke mindst: at tale om dem.