Carl Erik Kristensen var igennem en årrække deltager i baneløb både på asfalt og på jordbaner. Han startede med at køre race sidst i tresserne. Den første bil var en Volvo Amazon, som var sat sammen af to biler – forende og en bagende. Det voldte lidt problemer, da den ene var en 4-dørs og den anden en 2-dørs. Det lykkedes dog og han tunede den selv.
Bilen kunne ikke rigtigt gøre sig gældende på asfaltbanerne, men på jordbanerne gik det meget bedre.
Tilbage i 1969 var der ikke et officielt mesterskab for jordbaner. En række fynske klubber besluttede at hædre ham som uofficiel jordbanemester ved sæsonafslutningen på Fangelbanen.
I 2003 holdt Carl Erik Kristensen et foredrag i HMS og ved samme lejlighed forærede han HMS den pokal, han fik på Fangelbanen. Pokalen skulle anvendes som vandrepokal og gives til en kører i de små klasser til en af de biler, der ikke umiddelbart var oplagte vindere.
Hakon er en af de nyere kørere i klassen. Han deltager i en flot sort-rød Ford Escort 1300 GT med nr. 70, som han selv har bygget.
I 2024 har han deltaget i samtlige løb – som en af de få.
Sæsonen begyndte på på FDM Jyllandsringen med tekniske problemer med bilen. Siden har indsatsen været noget bedre og det har resulteret i en bronzemedalje i DM og en andenplads i divisionen.
Pokalen skal gives til en kører i de små klasser, der deltager i en af de biler, der ikke umiddelbart er oplagte vindere.
Dan Brockdorff er en af de nyere kørere, der deltager i en Fiat Abarth 1000 TC. Han har i øvrigt motiveret sin søn til også at stille op i en tilsvarende bil.
Kaj Sørensen har deltaget i mange historiske baneløb. Han ankommer i sin karakteristiske bus, der indrettet så racerbilen kan være i bussen. Han har holdt trofast fast i sin Honda S 800.
Bilen hører ikke til de hurtigste biler i periode G. Vi sætter pris på, at der er forskellige biler med i klassen.
Carl Eriks mindepokal gives til en kører i klassen 71 under 1300 ccm. Uffe Yring-Nielsen har deltaget i samtlige sæsonens løb, og er blevet Dansk Mester i den lille 71 klasse. Det er derfor han nu har fået sit navn på pokalen og må opbevare den det kommende år.
Villy Nielsen har været med i historisk race i efterhånden mange år. Jeg har set baglæns i resultatlisterne for at se hvor længe du har været med. Jeg kunne ikke umiddelbart komme længere tilbage end 2012. Jeg ved nu at du startede med at køre historisk race i 2011.
I 2019 har du vundet din division og blevet nr. 2 i DM i klassen. Det gør du, fordi du er en god chauffør, og så har du været med i hver afdeling i Danish Masters i 2019 og i øvrigt vist fin kørsel.
Du har også sagt ja til at være klasserepræsentant for den lille 71-klasse, og det er glædeligt, at du vil gøre en indsats for klassen. Vi synes derfor, at det var på sin plads, at du får dit navn på Carl Eriks mindepokal.
Henrik Haase har deltaget i sin flotte NSU i historiske løb igennem mange år. Han gør det altid godt, og er altid med i front.
Han har været med til at præge den lille 71 klasse i den årrække, han har deltaget, og hans navn skal selvfølgelig med på pokalen
Flemming Hansen, der altid er en trækhest og vel egentlig lille 71-klasses nestor (den mest erfarne), der ved alt om motorsport og har været med helt fra tiden på Roskilde Ring (næsten??). Måske undrer det mig lidt, at der aldrig er nogen der har tænkt på ham.
Årsagen er at Flemming meget ofte har haft indflydelse på hvem der skulle have pokalen og som det ydmyge menneske som han også er, foreslår han ikke sig selv.
Han har så vidt jeg er informeret selv bygget den bil han kører i og det har han gjort godt. Det er en flot bil. Han får bedre og bedre placeringer igennem de ca. 4 år han har været med. Han kører efter fair race princippet. Og så er han altid smilende og venlig. Det er i øvrigt én fra klassen der har peget på Søren og bestyrelse og banesportsgruppen synes det er et fint valg.
Søren Deutsch startede i Hill Climb og gjorde det godt. Han har åbenbart fået blod på tanden, for han erhvervede sig en banebil i den lille 71-klasse og har deltaget i denne klasse i de sidste år.
Pokalen går i år til en kører, som ved CRAA 2014 fik knust sin bil, men ikke sine drømme. Ganske kort tid efter var John Brun på banen igen på Ring Knutstorp med en, måske ikke den kønneste racer, men en bil, som igen kunne deltage og fuldføre en løbsweekend.
Tilbage til Klubbens pokaler
Vi er en broget skare med det til fælles, at vi sætter stor pris på klassiske racerbiler, og vi elsker at sætte dem i stand, køre hurtigt i dem, og ikke mindst: at tale om dem.